El motiu de la convocatòria ésaconseguir una gran mobilització de la comunitat educativa, àmpliament representada a la Plataforma -mares/pares, professors, directors/es dels centres, inspectors/es d’educació, associacions cíviques en defensa de l’ensenyament en valencià, partits polítics i moviments socials- per a denunciar les constants retallades i agressions que pateix l’ensenyament valencià en general i, en especial, el públic.
En els darrers anys, no podemoblidar les retallades generalitzades en professorat que han suposat l’eliminació o fusió de grups, eliminant desdoblaments -especialment perjudicials en la formació professional o en grups de pràctiques-, programes d’atenció a la diversitat i educació compensatòria, l’augment generalitzat del nombre d’alumnes per aula i l’eliminació de cursos de valencià. En este últim aspecte, encara que l’anterior Conseller d'Educació va obrir un període de
reflexió i concertació, la Conselleria té damunt de la taula un programa d’aplicació d’un model de plurilingüisme que suposaria l’eliminació de les actuals línies d’ensenyament en valencià que han demostrat, en els seus quasi 30 anys d’existència, ser un instrument eficaç per a l’ensenyament de les llengües. Amb els actuals recursos no es pot pensar que este pla vaja a suposar la implantació d’un vertader sistema plurilingüe d’ensenyament.
La intenció de promoure els denominats Centres d’Iniciativa Social, que no són mes que la posada de sòl públic a disposició d’empreses privades d’ensenyament, per a concertar-los a 75
anys, suposa un atac en tota regla a l’ensenyament públic, ja que suposaria un important transvassament de recursos a estes empreses, precisament quan l’escola pública més els necessita. No cal oblidar la important quantitat de centres educatius que encara estan esperant ser ampliats o adequats a la nova normativa i realitat actual, entre els quals, trobem a Petrer l'ampliació i millora integral del Col·legi Públic Virrey Poveda i les obres d'adecuació i
ampliació de l'IES Azorín. Tampoc no podem deixar de costat l’absència d’un vertader programa generalitzat d’aplicació de les noves tecnologies en les aules.
Finalment, i més recentment, no podem oblidar les retallades en les beques de menjador i de llibres; la paralització de l’extensió de la gratuïtat dels llibres a tot l’ensenyament obligatori, la demora en els pagaments als centres, que n’amenaça el funcionament, i en els pagaments de les ajudes a les famílies.
Tot plegat, ens mou a ser partíceps de la convocatòria de la Plataforma per l’Ensenyament Públic. Per això, des del BLOC JOVE Petrer, animem els i les joves del país a assistir-hi per a defendre el que és nostre, l’educació pública, que és la de totes i tots.
BLOC JOVE Petrer
Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.
ResponderEliminar